martes, 28 de diciembre de 2010

AS COUSAS SON COMO SON, NON COMO ERAN



EU NA MILI
Cando os máis vellos falaban de 50 anos atrás, eu quedaba apabullado en tal oír. Mais, velaí pasaron dende esa foto. Tiña eu 17 cando enchin a maletiña por min feita -e que aínda conservo- para irme voluntario facer a mili. Ou sexa, a senlleira maneira de poder estudar na Coruña. Vinte meses que pasaron voando na Banda de Infantería onde me chamaban o neno.
Que ledicia e doada foi esa etapa. Aínda nesquenzo as tardiñas ligando ás chachas nos xardíns do meu ancestro parente Méndez Núñez. Había que estar ó loro, para, en canto lles caera ó bebé o axouxere do carricoche no chan, alí estabámos nós para entregarllelo cal flor de galano na man da bela moza. E abofé que, paseniñamente un día tras doutro íanche entrando á fala, en castelán, por suposto, aínda que ó final eran de Baio, Sta. Comba ou Coristanco, ou sexa, da miña bisbarra. Canta ilusíon a esa idade! E xa pasou medio século, coma se fora unha virandoira.
Véxome no retrato e quedo mirando se realmente o son, casemente non me lembro del, dese rapaz que o mesmo cá todos quería comer o mundo. Facía proxectose e pensaba como serían os seus descendentes, o seu porvir, o seu fado. E soñaba, soñaba esperto cheo de ilusión. Porque naquel intre só era fillo e a cuestión é ser pai, velaí a diferenza. ¡Que fácil é ser fillo!
Pero non, o home propón e Deus dispón. Hai unha nova frase en prol dos acontecementos diarios onde os xornais subliñan de cotío: “A realidade supera á ficción”. Pois si, chegamos a unha etapa na sociedade, onde esta frase fíxose certa, case parece virtual.
E soñaba, soñaba eu que a min nunca me pasarían esas cousas, esas novas que cada mañá saen nos xornais. Pero eramos moitos a maxinar o mesmo. Os que as “levamos” dos nosos devanceiros e agora; agora de esa xeración da cal nós seremos os seus devanceiros.
Vólvome a ollar no enrrugado retrato e penso: “¿Daría algo por verme de novo con esa idade?”. Non, dende hai un tempo coido que xa estivo ben abondo. Como di un vello refrán, porque a vida compónse de refráns: “Xa non é capote”, din os da terceira idade, ou sexa, os da miña. E éche ben certo, para volver a pasar polas mesma coitas, non.
Sigo soñando esperto e maxino quén vivirá nesta miña casiña no albor do século XXI, sen ir máis lonxe. E arrepío ó pensar que xa estará de novo edificada e os seus donos non levarán o meu apelido. ¿Quén estará neste currunchiño onde neste intre escribo estas liñas ollándo á Fonte do Campo?
Pero a mágoa que máis me doe, é, a de pensar nas miñas chilindradas que dende neno gardei e cos anos fun xuntando. Logo, todo canto escribin e compuxen. As miñas cousiñas sen valor real, pero todo el sentimental. E penso, porque son un pensador nato, como todo irá ó contedor do lixo.
Cando vou ó Punto Limpo, sinto un calafrío vendo o que a xente verte no camión, os recordos de toda unha familia. Pero iso si, nunca se viron cartos, eses non estorban nin dan pesadelo. Aínda que ben pensado, a familia, ese sustantivo feminino, deixa claro que é maternal. Que fermoso adxetivo pertencente á nai!
En canto a proxectos, van quedando no vello e utópico baúl dos recordos! Dicía eu hai uns anos: “Ei pillar o coche e dar a volta a España coñecendo todas as súas capitales de provincia”. Pero o baúl vai indo ateigado, todo nel foron banales soños, xustamente por soñar esperto. Soñar é malo incluso durmindo, unha fantasía cal brétema das mañás que se esfuma coas primeiras raiolas.
Son as doce da noite cando remato estas ringleiras, escribiría deica mañá, pero…, tantoten. Pillo o retrato e con el na man óllome no espello. Non, eu non son ese, ese púbere estaba cheo de ilusión e…, o do espello xa non ten ningunha. Non o coñezo de nada. Abro o meu secreter, collo a carteiriña que aínda gardo da mocidade e, o seu vello e varolento recendo faime voar na noite do tempo. Meto de novo o retrato e aperto as pálpebras para termar que das meniñas non escorran bágoas polas meixelas. As cousas son como son, non como eran.

4 comentarios:

UNA MADRE dijo...

MUY BUENA TÚ REFLEXIÓN, PERO TODOS ESTAMOS EN LO MISMO COMO BIÉN YA RECONOCES. Y TODAS ESAS COSAS PASAN EN LAS MEJORES CASAS, POR LLAMARLO DE UNA MANERA MUY DE MODA. DE CUALQUIER MANERA, GRACIAS POR TÚ SINCERIDAD AL ESCRIBIRLO, NO TODOS TENEMOS ESA VALENTÍA. UN BUEN MENSAJE PARA QUIEN QUIERA ENTENDERLO, LOS HIJOS.
P.D.MEJOR NO MIRARSE AL ESPEJO.FELIZ AÑO.

Ubaldo QPC dijo...

O Nenoo!!!! Suso, sácasnos as bágoas, a verdade é que dá gusto ler estes pensamentos, tan persoais e tan universais!!

ti coida desas chilindradas e pensa nalguén que as coide cando ti non esteas, alguén que lle poida dar ese valor. xa haberá algún netiño ou sobriño-neto por aí con gañas de coñecer os segredos do avó!!!

un bicaso Donsuso!!!

SUSO DE BASILIO dijo...

Ola D.Ubaldo:"Feliciano"ante todo. Pois mira ti por onde pillei o coche e ousei irme a Asturias uns días. Quedei abraiado, de Asturias non, de min, pois aínda estou un mozo ó volante.Quén falou de vellos!
En canto ás chilindradas, o dito,ó contedor. Pero os cartiños non, verás. Menos mal que os meus apuntes xa están por aí ceibados e soando mundo adiante.
P.D. Sen que se entere a salmantina-galega-corcubionesa. Cando queiras imos aló pedir a súa man.A man e o resto do corpiño, se me entienda.E veña esa marcha de "te vás casar" que che teño feita, vai pillar varola.
Apertas, "amigaso".

mariasuagon dijo...

Son do parte dos fillos que xa temos fillos, e comparto cen por cen a reflexión, pero tamén vexo cada un debe valorar os tesouros da súa vida, e compartilos, pero é quizás demasiado esperar dos nosos que vexan as cousas cos mesmos ollos que nos. É mellor esperar a que os fillos comencen a ter os seus tesouros para que sepan valorar os dos demais.
O tema material deixemolo aparte.